Vilkår
Disse vilkårene gjelder for tjenesten HOLD AV, levert av ROSARIO (Leverandøren), og kunden som har inngått en avtale om bruk av HOLD AV.
Ved å bruke HOLD AV godtar du disse vilkårene på vegne av foretaket du er registrert med.
Kundekrav
- Kun foretak med et gyldig organisasjonsnummer kan bli kunde hos HOLD AV.
- Privatpersoner kan ikke bli kunde.
Definisjoner
- “Kunden” betyr foretaket som er registrert hos HOLD AV.
- “Bruker” betyr de personene som har en brukerkonto knyttet til foretakets konto hos HOLD AV.
- “Vi”, “oss” og “Leverandøren” betyr ROSARIO som tjenesteleverandør.
- “HOLD AV” betyr vår tjeneste tilgjengelig som web-applikasjon på holdav.no og dets underdomener.
- “Tjenesten” / “tjenester” betyr den tjenesten som er beskrevet over.
- “Nettside” betyr vår nettside på www.holdav.no.
Lisenser
- Lisenser gir foretaket tilgang til å benytte HOLD AV.
- Lisenser betales på forskudd for en periode på 1 måned av gangen.
- Lisenser kan også betales på forskudd for en periode på 12 måneder.
- Bestilte lisenser refunderes ikke.
Kundens forpliktelser
- Kunden forplikter seg til å oppbevare brukernavn og passord godt sikret for å forhindre ubegrunnet tilgang.
- Kunden skal varsle Leverandøren om endringer i viktig informasjon, inkludert firmanavn, adresse, telefonnummer, e-post og kontaktperson.
Oppsigelse
- Kunden sier opp avtalen ved å deaktivere fornyelse inne i tjenesten.
- Lisensene forblir gyldige til hovedforfall.
- Lisenser fornyes automatisk ved hovedforfall dersom fornyelse ikke er skrudd av.
Forhold for oppsigelse fra Leverandørens side
Leverandøren kan si opp avtalen dersom:
- Bruken strider mot norsk lovgivning.
- Bruken strider mot denne avtalen.
- Bruken fører til forstyrrelser på Leverandørens systemer.
Personvern
- Leverandør vil kunne behandle personopplysninger på vegne av kunden som følge av at kunden og kundens brukere benytter tjenesten.
- Leverandør vil i den forbindelse opptre som databehandler for kunden etter personopplysningsloven.
- Kunden er behandlingsansvarlig etter loven og har full rådighet over personopplysninger kunden behandler gjennom tjenesten.
Backup
- Det tas ikke regelmessig backup av alle data som lagres ved bruk av tjenesten. Men kan avtales direkte.
- Kunden har ikke krav på erstatning eller tilbakebetaling som følge av tap av data.
- Gjenoppretting av data fra sikkerhetskopi kan belastes kunden etter medgått tid.
Erstatning
- Leverandør er ikke under noen omstendigheter erstatningspliktig for tap av omsetning eller tap av data som følger av feil eller mangler ved tjenesten og leveransen.
Force majeure
- Dersom en ekstraordinær situasjon oppstår, fritas partene fra avtalen i den perioden situasjonen varer.
- Slike forhold inkluderer, men er ikke begrenset til, streik, lockout, linjefeil hos linjeleverandør, krig, naturkatastrofer eller ethvert annet forhold som regnes som force majeure.
Lovvalg og tvisteløsning
- Leverandør godtar Agder Tingrett som rett verneting for enhver tvist som springer ut av denne avtalen.