Vilkår

Disse vilkårene gjelder for tjenesten HOLD AV, levert av ROSARIO (Leverandøren), og kunden som har inngått en avtale om bruk av HOLD AV.
Ved å bruke HOLD AV godtar du disse vilkårene på vegne av foretaket du er registrert med.

Kundekrav

  • Kun foretak med et gyldig organisasjonsnummer kan bli kunde hos HOLD AV.
  • Privatpersoner kan ikke bli kunde.

Definisjoner

  • “Kunden” betyr foretaket som er registrert hos HOLD AV.
  • “Bruker” betyr de personene som har en brukerkonto knyttet til foretakets konto hos HOLD AV.
  • “Vi”, “oss” og “Leverandøren” betyr ROSARIO som tjenesteleverandør.
  • “HOLD AV” betyr vår tjeneste tilgjengelig som web-applikasjon på holdav.no og dets underdomener.
  • “Tjenesten” / “tjenester” betyr den tjenesten som er beskrevet over.
  • “Nettside” betyr vår nettside på www.holdav.no.

Lisenser

  • Lisenser gir foretaket tilgang til å benytte HOLD AV.
  • Lisenser betales på forskudd for en periode på 1 måned av gangen.
  • Lisenser kan også betales på forskudd for en periode på 12 måneder.
  • Bestilte lisenser refunderes ikke.

Kundens forpliktelser

  • Kunden forplikter seg til å oppbevare brukernavn og passord godt sikret for å forhindre ubegrunnet tilgang.
  • Kunden skal varsle Leverandøren om endringer i viktig informasjon, inkludert firmanavn, adresse, telefonnummer, e-post og kontaktperson.

Oppsigelse

  • Kunden sier opp avtalen ved å deaktivere fornyelse inne i tjenesten.
  • Lisensene forblir gyldige til hovedforfall.
  • Lisenser fornyes automatisk ved hovedforfall dersom fornyelse ikke er skrudd av.

Forhold for oppsigelse fra Leverandørens side

Leverandøren kan si opp avtalen dersom:

  • Bruken strider mot norsk lovgivning.
  • Bruken strider mot denne avtalen.
  • Bruken fører til forstyrrelser på Leverandørens systemer.

Personvern

  • Leverandør vil kunne behandle personopplysninger på vegne av kunden som følge av at kunden og kundens brukere benytter tjenesten.
  • Leverandør vil i den forbindelse opptre som databehandler for kunden etter personopplysningsloven.
  • Kunden er behandlingsansvarlig etter loven og har full rådighet over personopplysninger kunden behandler gjennom tjenesten.

Backup

  • Det tas ikke regelmessig backup av alle data som lagres ved bruk av tjenesten. Men kan avtales direkte.
  • Kunden har ikke krav på erstatning eller tilbakebetaling som følge av tap av data.
  • Gjenoppretting av data fra sikkerhetskopi kan belastes kunden etter medgått tid.

Erstatning

  • Leverandør er ikke under noen omstendigheter erstatningspliktig for tap av omsetning eller tap av data som følger av feil eller mangler ved tjenesten og leveransen.

Force majeure

  • Dersom en ekstraordinær situasjon oppstår, fritas partene fra avtalen i den perioden situasjonen varer.
  • Slike forhold inkluderer, men er ikke begrenset til, streik, lockout, linjefeil hos linjeleverandør, krig, naturkatastrofer eller ethvert annet forhold som regnes som force majeure.

Lovvalg og tvisteløsning

  • Leverandør godtar Agder Tingrett som rett verneting for enhver tvist som springer ut av denne avtalen.

Hva er det du venter på?

© Kopirett 2025, Alle Rettigheter Reservert